Klublove



  • §1.


  1. Alle, der er beskæftiget på Rigshospitalet, Blegdamsvej-matriklen, og er medlemmer af 3F København eller FOA 1, skal være medlemmer af klubben
  2. Kontingent og indskud fastsættes af generalforsamlingen.
  3. Klub og fagforeningskontingent skal erlægges samtidigt til kassereren inden udløbet af forbundets restancefrist.
  4. Ældre medlemmer, der går af på grund af alder og sygdom, kan udnævnes til æresmedlemmer med ret til at deltage i klubbens arrangementer. (Ved klubmøder og generalforsamlinger dog uden stemmeret).


  • §2.


Klubbens formål er at styrke sammenholdet mellem hospitalsmedhjælpere, hospitalsbetjente og portører på Rigshospitalet og samarbejde med portørernes faglige klub på Glostrup-matriklen, de faglige organisationer, der organiserer grupperne - altså 3F København og FOA 1 – så klubbens medlemmer får varetaget deres faglige interesser kompetent og bedst muligt.


  • §3.


  1. Der vælges tillidsrepræsentanter og suppleanter i områderne 1 – 7 hvert andet år i september - i ulige år.
  2. Klubbens ledelse udgøres af de valgte tillidsrepræsentanter, som skal være medlem af det forbund, der har retten til den overenskomst, medlemmerne arbejder på – samt en kasserer og en sekretær, der er valgt på generalforsamlingen. Derudover vælges på generalforsamlingen 2 revisorer og 1 revisorsuppleant.
  3. Bestyrelsen konstituerer sig selv med en fællestillidsrepræsentant, som er formand for bestyrelsen samt en stedfortræder for denne. Bestyrelsen nedsætter et forretningsudvalg bestående af formand, næstformand og kasserer, som kan tage beslutninger mellem bestyrelsens møder. Beslutningerne skal efterfølgende tages op på først kommende bestyrelsesmøde.
  4. Suppleanter kan deltage i alle møder med taleret.
  5. Den i områderne valgte bestyrelse tiltræder ved valget i september for et år ad gangen. Kassereren, sekretæren, revisorerne og revisorsuppleanten vælges på generalforsamlingen, ligeledes for et år. Herudover godkendes det, at der anmeldes en fællestillidsrepræsentant blandt de valgte tillidsfolk.
  6. Bestyrelsen er ulønnet, men nødvendige udgifter afholdes af klubben. Det er pålagt bestyrelsen at administrere klubbens midler på en for medlemmerne hensigtsmæssig måde.
  7. Hvis 1 eller flere af de i stk. 1 nævnte personer udtræder af klubben, har bestyrelsen ret til at supplere sig indtil generalforsamlingen.
  8. Såfremt bestyrelsen eller 2/3 af klubbens medlemmer ønsker det, kan der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling. Begæring herom samt motivering skal fremsættes skriftligt til formanden.


  • Område 1: Afdelingen for kliniske portører i HOC – område Syd.
  • Område 2: Afdelingen for kliniske portører i HOC – område Central.
  • Område 3: Afdelingen for kliniske portører i HOC – område Nord.
  • Område 4: Servicecentret, Patient- og brugerservice
  • Område 5: Servicecentret, Klinisk forsyning og logistik
  • Område 6: Servicecentret, Enhed for mad og drikke, portører
  • Område 7: Servicecentret, Enhed for mad og drikke, hospitalsmedhjælperne


  • §4.


  1. Kassereren skal nøje føre regnskab med klubbens midler.
  2. Bestyrelsen er bemyndiget til bevilling af midler til afholdelse af arrangementer for klubbens medlemmer under ansvar overfor generalforsamlingen.
  3. De i Arbejdernes Landsbank stående midler kan kun hæves mod formandens og kassererens underskrifter.
  4. Regnskabet skal fremlægges i revideret stand ved generalforsamlingen.
  5. Regnskabet skal på revisorernes forlangende til enhver tid fremlægges.
  6. De valgte bilagskontrollanter/revisorer skal tilsikre, at klubbens fradragsberettigede midler anvendes jævnfør formålsparagraffen


  • §5

.

  1. Ordinær generalforsamling afholdes 1 gang årligt inden udgangen af oktober måned.
  2. Ekstraordinær generalforsamling kan finde sted ifølge § 3 stk. 8, og kan indkaldes med 3 dages varsel.
  3. I ekstraordinære tilfælde kan klubmøder indkaldes med kort varsel.
  4. Ordinær generalforsamling skal indkaldes med mindst 6 dages varsel, og dagsordenen skal samtidig bekendtgøres.
  5. Forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal afleveres skriftligt eller mundtligt på formandens kontor 3 dage inden generalforsamlingen finder sted.
  6. Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed i alle anliggender, og er besluttende ved simpel majoritet.
  7. Beslutninger, der træffes på generalforsamlinger og møder, der er lovligt indvarslet, er gældende for klubbens medlemmer, uanset antal af mødedeltagere.


  • §6.


Klubben kan ikke ophæves, så længe 1/3 af medlemmerne ønsker den bevaret.


  • §7.


Ophæves klubben, tages på den ophævede generalforsamling stilling til midlernes afvikling.


  • §8.


Klubben er til enhver tid underkastet de respektive forbunds love og bestemmelser.


Således vedtaget på generalforsamlingen den 31. oktober 1972 med ændringer senest vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling september 2021


Klubben er stiftet den 3. juni 1964.


Dens medlemmer er pligtige til at holde sig dens love efterrettelige.


Jens Anker Clausen, Formand